De positie van een advertentie en de kost die wordt aangerekend bij een klik, worden berekend volgens de volgende formule: CPC x kwaliteitsscore. Deze formule is uniek voor elke zoekwoordcombinatie.
De CPC kan eenvoudig worden bepaald door de adverteerder. De gemiddelde CPC is afhankelijk van sector tot sector. We zien wel dat in een Business-to-Business omgeving de CPC gemiddeld hoger ligt dan in een Business-to-Consumer omgeving.
De kwaliteitsscore daarentegen is een complexer gegeven: Deze bestaat onder andere uit de geschiedenis van de account, de click-through rate op de advertenties, concurrentie-grootte, enz. Grotere accounts vragen dan ook om een juist omgaan met deze quality score.
Siteseaing heeft de expertise en ervaring in het beheren van SEA campagnes. Deze ervaring leert ons ook dat het uitbesteden van een SEA campagne resulteert in een efficiënter beheer van de campagnes en betere opvolging. Er zijn immers vier niveau's die meespelen:
Nadien is het kwestie van de CTR, CPC, quaility score, kost/conversie en het gedrag van de website bezoekers per keyword en keywordgroep op te volgen.
Wanneer we voor een klant de Adwords account in beheer nemen, vertrekken we steeds vanuit een open werkstructuur. Volledig toegang tot de Adwords account en driemaandelijkse rapportering zijn dan ook een evidentie.
Als u uw gegevens achterlaat, kunnen we samen nagaan welke meerwaarde we in een SEA partnership kunnen betekenen.
Gerelateerde pagina's:
> Wat is SEA of adverteren in Google?
Interesse om het aantal bezoekers op uw website te verhogen of in een mooie en efficiënte website? Stuur ons een bericht zodat we samen kunnen nagaan wat uw bedrijf precies nodig heeft om online succes te boeken!