SEA of 'search engine advertising' betekent het kopen van gesponsorde koppelingen in Google.
Kort gezegd: Het inkopen van een positie in de rechterzijde van Google wanneer iemand zoekt naar een product of dienst. SEA houdt in dat advertenties getoond worden volgens een CPC (Cost-Per-Click) of PPC (Pay-Per-Click) model.
Wat betekent CPC of PPC nu concreet?
Dit houdt in dat men niets betaalt voor een verschijning van een advertentie. Men betaalt wel op het moment dat iemand klikt op de advertentie. De prijs zal dan niet hoger zijn dan de maximum CPC die werd ingesteld (= de maximum prijs die u bereid bent om te betalen). De CPC is variabel van sector tot sector. Uit ervaring kunnen we meegeven dat deze gemiddeld ligt rond 0,30€ in een B-to-C omgeving en rond 0,50€ in een B-to-B omgeving.
SEA is de oplossing bij uitstek om binnen enkele uren al uw advertenties up & running te hebben in zoekmachines. Het is vooral gericht op korte termijn en is een ideale aanvulling op SEO.
SEA wordt in 30% van de gevallen aangeklikt. De webgebruiker is er zich van bewust dat het hier om reclame gaat en hij gaat deze dan ook voorrang geven aan de resultaten in de linkerzijde.
Onze diensten op het gebied van Adwords omvatten onder andere volgende elementen:
Gerelateerde pagina's:
Interesse om het aantal bezoekers op uw website te verhogen of in een mooie en efficiënte website? Stuur ons een bericht zodat we samen kunnen nagaan wat uw bedrijf precies nodig heeft om online succes te boeken!