SEO wordt beschouwd als een krachtiger marketinginstrument dan SEA. SEO is niet-betalend en wordt door de webgebruiker als relevanter voor zijn/haar zoekopdracht beschouwd. Het vraagt wel zeer specifieke IT kennis en ervaring om topposities te kunnen behalen. We adviseren dan ook om een mogelijke SEO partner altijd om referenties van behaalde posities in zoekmachines te vragen.
=> In 70% van de gevallen klikt men op het SEO gedeelte.
SEA daarentegen vraagt geen specifieke IT kennis en is zo opgebouwd dat een eenvoudige account makkelijk in eigen beheer kan worden genomen.
=> In 30% van de gevallen klikt men op het SEA gedeelte.
De ideale oplossing wordt eigenlijk beschouwd als SEM of Search Engine Marketing. Dit houdt de combinatie van SEO + SEA in wanneer de krachten van beide worden gebundeld. Wanneer iemand een bepaalde zoekopdracht ingeeft en men zowel links als rechts verschijnt, is de kans om aangeklikt de worden en de potentiële klant binnen te hengelen des te groter.
Gerelateerde pagina's:
> Wat is SEA of adverteren in Google?
Interesse om het aantal bezoekers op uw website te verhogen of in een mooie en efficiënte website? Stuur ons een bericht zodat we samen kunnen nagaan wat uw bedrijf precies nodig heeft om online succes te boeken!